پرواز ابدی (یادنامه خلبان آزاده شهید محمدرضا احمدی)

شناختن و زنده نگهداشتن نام و یاد شهید خلبان آزاده رضا احمدی

تولد عاشورایی
ساعت ٤:٥٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢۸ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: خلبان محمد رضا احمدی ، تاسوعای حسینی ، شب عاشورای حسینی ، 28 صفر

از زبان مادر: رضا فرزند ارشد خانواده بود که در شب 29 مهرماه سال 1329 مصادف با شب عاشورا بدنیا آمد آن زمان مرسوم بود که اگر کسی مشکلی برایش پیش میامد فردی بر بام رفته و اذان میگفت و مردم نیز با شنیدن صدای اذان بی موقع برای رفع گرفتاریش دعا میکردند از آنجاییکه مادر لحظات وضع حمل را بسختی میگذراند و خطرمرگ ایشان و جنین را تهدید میکرد همسایه ای به پشت بام رفته و ندای اذان سر میدهد تا اینکه طفل با دعای خیر مردم و بخصوص عزاداران حسینی بدنیا میاید. مدتی بعداز تولد، رضا به بیماری سختی دچار میشود و مادر نذر میکند در صورت بهبودی، ایشان را برای امام حسین سیاه پوش کند و دیری نمیپاید که او بهبودی کامل پیدا کرده و از آن زمان به بعد هرساله مشکی میپوشد . شبی که ایشان بعد از گذشت ده سال اسارت آزاد میشود، با توجه به اینکه ورودش به منزل، مصادف باشب 28 ماه صفر بود، علی رغم اینکه برایش لباس رنگی و مناسب تهیه شده بود بلافاصله درخواست لباس مشکی کرد و گفت ده سال نتوانستم نذزم را بجا آورم و در آن دو روز باقیمانده برای آخرین سال مشکی به تن کرد.

***شایان ذکر است که امسال پس از گذشت 65 سال از زمان تولد این عزیز، عاشورا برای دومین بار تقریبا همان حدود سالروز تولدش واقع شده است.

تصویر شناسنامه رضا که پس از اسارت 12روز قبل از رحلتش دریافت کرده بود

اقامه نماز جماعت در روز 28 صفر سال69 به امامت رضا(اولین روز پس از آزادی در منزل با لباس مشکی)


 
تشرف به سفرحج
ساعت ۱٢:٥٢ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٥ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: خلبان رضا احمدی ، جانباختگان منا ، حاجیان خانه خدا ، حج

 

اینک که حاجیان دلشکسته از حج برمیگردند، به یاد سفرحج مادر افتادم که به نیابت از رضا در سال 71 مشرف به حج شدند. مادر با دلی پاک و ماتم زده احرام پوشیده به نیابت از فرزندش ،فرزندی که 10 سال در فراقش اشک ریخته و منتظر دیدارش بود اکنون عازم حج میشود.

 لبیک،الهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک ،ان الحمدونعمت لک و لملک،لا شریک لک لبیک(بله خداوندا،بله،ستایش ونعمت از آن تواست وسلطنت نیز،تورا شریکی نیست،بلی).

ایشان در کاروانی بودند  که حجه الاسلام ابوترابی نیز حضور داشتند با وجودیکه حدود 1.5 سال از عروج رضا میگذشت مادر همچنان دلتنگ و ناآرام بود به نقل از ایشان در طول سفر حج با گفته ها و توصیه های جناب ابوترابی که ایشان را دعوت به صبر مینمود در بازگشت از حج آرام میگیرد.

با توجه به مناسبت این ایام در زیر سرود بچه های آباده برای جان باختگان حج را می شنوید.


 
سالگرد به اسارت در آمدن عقابی گمنام
ساعت ٢:۳۱ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٦ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: روز ارتش ، روز نیرو هوایی ، کمان 99 ، هفته دفاع مقدس

 

پنجم مهر ماه سالگرد به اسارت در آمدن عقابی گمنام از ناوگان  فانتوم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. از پنجم مهر ماه تا 10 سال بعد(3642روز)این دلاور جوانیش را در زندانهای مخوف دشمن بعثی سپری کرد پس از آزادی فقط مدت چهار ماه در دنیای خاکی ماند و در سانحه رانندگی به دنیای شهیدان و همرزمانش پیوست. رضا احمدی خلبان گمنام ایرانی که بارها قبل از شهادت مواضع دشمن ناپاک را در عمقی ترین نواحی به آتش کشید و همواره نماینده ای از ایران بزرگ در خاک دشمن بود .

یادش در تاریخ میهن عزیز جاودان باد...


 
عملیات سایه البرز (کمان ۹۹)
ساعت ٧:٢۳ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: کمان 99 ، روز ارتش ، روز نیرو هوایی ، آغازجنگ تحمیلی سایه البرز

عملیات سایه البرز (کمان ۹۹) اولین عملیات هوایی بود که توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از حمله عراق به ایران انجام گرفت. قهرمانان و مردان بی باک در سپیده دم اول مهرماه سال1359 با متجاوز از یکصدو چهل فروند جنگنده، غرش کنان بسان رعدخروشیدند و چون برق،آسمان کشور متجاوز عراق را درنوردیدند و خشم و نفرت مردم ایران را بصورت بمب و موشک بر سر ارتش متجاوز فرو ریختند.این اهداف نظامی ارتش عراق شامل فرودگاه ها و آشیانه های نظامی در مناطق کرکوک، موصل، الرشید، حبانیه، ناصریه، شعیبیه، کوت و المثنی بود.

در تصویر زیر اسامی قهرمانان شرکت کننده در عملیات کمان 99(عملیات سایه البرز) قابل رویت است.محمدرضا احمدی نیز از جمله قهرمانانی بود که در این عملیات پیروزمندانه شرکت نموده بود.

یاد و نامشان گرامی باد.در پستهای قبل به اختصار در خصوص این عملیات مطالبی ذکر شده است.


 
برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس
ساعت ٦:٤٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: روز ارتش ، خلبان رضا احمدی ، 8 سال دفاع مقدس ، روز نیرو هوایی

در روز 31 شهریور سال 1369 مصادف با اولین روز سالگرد جنگ و شروع هفته دفاع مقدس درست چند روز پس از آزادی رضا احمدی مراسم بزرگداشت این روز و رژه در مقابل ایشان انجام شد.